Duża sieć supermarketów całkowicie rezygnuje ze sprzedaży żywego karpia

Kupno żywego karpia przed świętami Bożego Narodzenia to tradycja wciąż kultywowana przez wielu Polaków. Zarazem z roku na rok przybywa osób, które wybierają rybę już sprawioną. Przede wszystkim to mniej cierpień dla ryb, ale też oszczędzenie sobie przykrych obowiązków. Ten trend zauważył Carrefour, który zapowiedział, że w tym roku w sklepach należących do sieci nie kupimy już żywych karpi.

Carrefour Polska ogłosił, że w tym roku nie będzie sprzedawać żywego karpia. Klienci sieci będą mogli zakupić świeżego karpia, w tym także ryby pochodzące z certyfikowanej hodowli BIO. Karpie będą łowione i przygotowywane do wysyłki w przeddzień lub w dniu dostawy do sklepów. Decyzja wpisuje się w strategię sieci, zakładającej m.in. demokratyzację żywności BIO, poprawę dobrostanu zwierząt oraz zachęcanie Polaków do dokonywania świadomych wyborów żywieniowych dla dobra naszej planety.

Zmiana sposobu sprzedaży tradycyjnej wigilijnej ryby dotyczy wszystkich sklepów sieci w całej Polsce. W hipermarketach Carrefour klienci będą mogli zakupić świeżego karpia w postaci ryby całej, patroszonej, tuszy, dzwonka, płatów oraz filetów dostępnych na wagę. Z kolei w supermarketach klienci znajdą patroszone karpie na wagę.

Karpie, które trafiają do sprzedaży w sklepach Carrefour, pochodzą w 100% wyłącznie z polskich hodowli. Poza rybami na wagę w supermarketach i hipermarketach będą oferowane pakowane elementy karpia – tusze, filety i płaty. W wybranych lokalizacjach dostępne również będą zapakowane dzwonka, płaty i filety z karpia pochodzącego z ekologicznej hodowli Gospodarstwa Rybackiego Zawólcze. Takie ryby hodowane są przez 3 lata w stawach zapewniających każdemu zwierzęciu po 10-15 m2 powierzchni dna i około 10-15 m3 wody. Gospodarstwo może pochwalić się certyfikatem potwierdzającym hodowlę ekologiczną przyznanym przez Ekogwarancję oraz certyfikatem przestrzegania Kodeksu Dobrej Praktyki Rybackiej, jedynym w kraju dokumentem jakości uznanym przez Ministra Gospodarski Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Carrefour od lat angażuje się w inicjatywy wspierające zmianę nawyków żywieniowych na zdrowsze. W Polsce transformacja żywieniowa jest realizowana poprzez m.in. wdrożenie planu rolnictwa ekologicznego, upowszechnianie żywności ekologicznej, promocję produktów lokalnych i regionalnych czy długofalowe wsparcie dla rolników zainteresowanych przekształceniem upraw w ekologiczne. Inicjatywy sprzyjają rozwojowi polskiego rolnictwa oraz lokalnej przedsiębiorczości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj