Czy restauracje Burger King znikną z Polski? Firma informuje o rozwiązaniu umowy

Fot. Materiały prasowe

Miłośników „Whoppera” z pewnością martwią pytania o przyszłość restauracji Burger King w Polsce. Firma, która prowadzi lokale amerykańskiej marki także w kilku innych krajach, przekazała komunikat dotyczący rozwiązania umowy w zakresie dalszego rozwoju sieci.

Burger King pojawił się w Polsce na początku lat 90. Amerykański fast food często porównywany jest do McDonald’s i rzeczywiście oba formaty są bardzo podobne. W menu obu fast foodów znaleźć można głównie burgery, frytki, nuggetsy i napoje. Restauracje działają też w podobny sposób, oferując m.in. okienkową obsługę kierowców. Burger King działa jednak na dużo mniejszą skalę. Łącznie w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii funkcjonują 93 lokale tej marki. I to właśnie co do ich przyszłości w ostatnich dniach pojawiły się znaki zapytania.

Restauracje prowadzi giełdowa spółka AmRest. W komunikacie poinformowała o rozwiązaniu przez Burger King Europe GMBH z dniem 1 lutego 2022 roku umów dotyczących rozwoju marki Burger King w wymienionych wcześniej krajach. Jednocześnie pojawiło się zapewnienie sieć nie zniknie z rynku.

„AmRest będzie kontynuował prowadzenie 93 restauracji Burger King na wymienionych rynkach, z zachowaniem najlepszych standardów obsługi i jakości, zgodnie z podpisanymi umowami franczyzowymi, które pozostaną w mocy” – informuje AmRest.

AmRest prowadzi ponad 2 350 restauracji pod markami franczyzowymi takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj